
Автор роману "П'ятий парк" (2016), збірки оповідань "Прогулюючись пустелею" (2019), а також окремих оповідань та есе, що увійшли до різноманітних збірок та антологій.
Чи вважаєш ти свою прозу фантастикою?
Чесно кажучи, я рідко про це замислююся... Зрештою, все залежить від того, що називати фантастикою, тому що, як відомо, існують різні визначення. Ті, хто, наприклад, вважають її синонімом science fiction (або навіть hard science fiction), переконані, що вона повинна базуватися на відомих наукових фактах і загальноприйнятих теоріях, певним чином екстраполюючи їх на область невідомого. Мені більше подобається англомовний термін speculative fiction, який значно ширший і включає в себе фентезі, містику, жахи і тд.; фактично будь-що, що не є літературним реалізмом.
це цікаві ідеї, дуже майстерно втілені з суто літературної, стилістичної точки зору. Особливо варто виокремити “Помираючи всередині”. На перший погляд ця книжка може здатися просто ще однією історією про телепатію. Насправді ж у ній Сілверберґ дуже щиро розповідає про те, що означає бути аутсайдером, про кризу середнього віку і страх старості у декораціях контркультурних 1960-х.
Бажання заробляти тим, що любиш, і що вдається робити найкраще, – це варта поваги річ! Хоча, як на мене, “письменників-митців” також не бракує. Просто мистецтво, на відміну від комерції, має менш чітке визначення. На власному досвіді знаю: буває, думаєш, що займаєшся мистецтвом, а насправді займаєшся взагалі невідомо чим. З комерцією такої проблеми немає.
В принципі те, про що ви говорите, це швидше загальний дух епохи глобального капіталізму. Коли мотиваційні книжки стають усе популярнішими, а слово “ефективність” усе частіше з’являється в заголовках, закрадається підозра, що люди, які їх читають і пишуть, сприймають життя як свого роду виробничий процес. З логіки ринку випливає, що результати цього процесу потрібно якось продати (не обов’язково за гроші); більше того, саме факт продажу наділяє життя цінністю.



